Tisdag

Tuesday kväll:

Ingen is på volten idag så vi passade på att köra mycket galoppövningar med byten och omvända grejer. Jag hade då Chamir som är piggpiggpigg i galoppen, men då emma och chamir började med sina halter och tempoväxlingar som uppvärming lyssnade han som en hund efter ett tag. eller nästan.
Så Galoppen var ju för snabb som vanligt, men nu lyssnade han i alla fall fram och bak, och  eftersom det är super för en sådan häst så var det okej, så länge han gick på tygeln dvs.
Och på tygeln/form gick han hela lektionen faktiskt, och då e jag så oerhört glad och allt för att ridningen går framåt igen ! Och chamir är så jävla underbar. specillt igår. fick massor med tips av EvaLotta för att få honom så lugn som möjligt. och yes, it worked !
Men nu ska emma inte skriva mer om det eftersom onödiga kommentarer kommer. Men jag vet ju själv hur det gick, och ja, jag e glad . Puss på er alla barn , <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0